Предмет
Наставници на часовима предавања
др Мирјана Закић, редовни професор
др Сања Ранковић, ванредни професор
др Здравко Ранисављевић, доцент
Услов
Нема посебних услова.
Исход
Познавање актуелних апликација методолошких парадигми и њихова примена.
Циљ
Припрема студената за израду докторске дисертације и упознавање са актуелним апликацијама методолошких парадигми.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Истраживачки приступи у етномузикологији и етнокореологији: рекапитулација методолошких парадигми, представљање актуелних истраживачких модела кроз дискусију њихове примене у различитим тренуцима историјског развоја етномузикологије, са нагласком на актуелним апликацијама и методолошким дебатама. Практична настава Студент на крају курса прилаже есеј од 10 страница у оквиру којег расправља истраживачке моделе и методолошка усмерења која ће везивати за тему докторског рада, ослањајући се на досадашња публикована истраживања сродна по ареалној/тематској/проблемској/теоријској/методолошкој поставци).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
15
Домаћи задаци
35
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
Diamond, Beverley; „Affect, Ontology, and Indigenous Protocol: Encounters in Canada“. In Ethnomusicology Matters: Influencing Social and Political Realities, eds. Ursula Hemetek, Marko Kölbl and Hande Sağlam, 117-134.; 2019; Wien: Böhlau verlag
Harrison, Klisala; "Epistemologies of applied ethnomusicology". Ethnomusicology 56(3): 505-529.; 2012
McKerrell, Simon; "Towards practice research in ethnomusicology." Ethnomusicology Forum 31(1): 10-27.; 2022
Nenić, Iva; “My Juga, My Dearest Flower”: The Yugoslav Legacy of Newly Composed Folk Music Revisited". In Made in Yugoslavia, eds. Ljerka Vidić Rassmusen and Danijela Špirić Beard, 133-142. ; 2020; London: Routledge.
Titon, Jeff Todd; “Ecology, phenomenology, and biocultural thinking: A response to Judith Becker”. Ethnomusicology 53(3): 502-509.; 2009
Helmholtz, Herman; On the senastions of tone as a psysiological basis for the theory of music. Translated by Alexander J. Ellis. ; 1954; New York: Dover
Seashore. Carl. E. ; Psychology of music; 1928; McGraw Hill Book Company Inc. Доступно на: https://archive.org/details/psychologyofmusi030417mbp/page/n7/mode/2up
Анђелковић. Горан; „Kvalitet tona kao multidimenzionalni atribut percepcije zvuka” Psihologija vol. 28. 53-70.dostupno na: http://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0048-5705/1995/0048-57059502053A.pdf ; 1995
Siedenburg. Kai, Saitis. Charalampos, McAdams. Stephen; “The present, past and the future of tmbre research”, In: Timbre: Acoustics, Perception and Cognition, Edited by: Siedenburg, Saitis, McAdams, Popper, Fay , 1-19. ; 2019; Springer
Barz, Gregory and Timothy J. Cooley (eds) ; Shadows in the Field (New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology); 2008; Oxford University Press
Васић, Оливера; Играчки дијалетки сеоских игара Србије у колу; 2011; Београд: Факултет музичке уметности
Ракочевић, Селена; Игре плесних структура. Традиционална игра и музика за игру Срба у Банату у светлу узајамних утицаја. Етномузиколошке студије – дисертације, свеска 2.; 2011; Београд: Факултет музичке уметности.
Ранисављевић, Здравко; Коло: традиционални плес у Србији – контекстуални и формални аспекти (докторски рад).; 2022; Београд: Факултет музичке уметности.
Stone, Ruth M. ; Theory for Ethnomusicology. New Jersey: Pearson Pretince Hall; 2008; New Jersey: Pearson Pretince Hall