Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Тијана Милошевић, доцент
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.
Садржај теоријске наставе
Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Нагласак је дат на пробраним соло деоницама које се најчешће захтевају на аудицијама за симфонијске и оперске оркестре код нас и у свету. Испитни захтев: извођење унапред задатих 5 оркестарских tuttiместа, два већа сола концертмајстора
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Rímskiй-Kórsakov, Nikoláй Andréevič; Šeherezada, op. 35; 1952; Muzgiz, Moskva
Mahler, Gustav ; Simphonie No. 4; ; 1983; Edwin F. Kalmus
Schumann, Robert ; Simphonie No. 1; 1924; Leipzig: Breitkopf & Hartel
Wagner, Richard ; Orchestral excepts ; 1969; International music company
Sibelius, Jan ; Simphonie No. 2; 1956; Edwin F. Kalmus
Gingold, Josef ; Orchestral excerpts from Symphonic Repertoire for violin Volume I-III ; 1953; INTERNATINAL MUSIC COMPANY
César Franck; Symphonie pour Orchestre en Ré mineur; 1890; J. Hamelle, Paris
Bizet, Georges; Carmen; 1920; Leipzig: C.F. Peters