Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Анета Илић, редовни професор
мр Никола Китановски, редовни професор
мр Никола Мијаиловић, редовни професор
др ум. Виолета Панчетовић-Радаковић, редовни професор
мр Катарина Јовановић, ванредни професор
др ум. Драгољуб Бајић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Владимир Глигорић, самостални уметнички сарадник
мр Зорка Миливојевић, самостални уметнички сарадник
Владимир Стојнић, самостални уметнички сарадник
др ум. Милица Илић, виши уметнички сарадник
Услов
2OCSP6 - Соло певање 6 - одслушан и положен
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, певања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Достизање високог професионалног певачког нивоа кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе из области оперског и концертног певања и изграђивање индивидуалности личности певача кроз јединство техничког и музичког елемента. Припрема студената за педагошки рад.
Садржај теоријске наставе
Садржај предмета: Индивидуална настава са професором соло певања – 1 час недељно. Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја композиција, истраживање на пољу правилне поставке гласа и обликовању тона и динамичких могућности вокалног апарата, као и рад на фразирању, агогици, артикулацији и интонацији. На вежбама – 2 часа недељно, комбиновано са професором и клавирским сарадником, студенти стичу увид о музичкој целини задатог програма и увежбавају га до нивоа спремности за јавни наступ. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Током семестра обрађују се техничке вежбе, и више композиција различитих епоха – заступљене на испиту, на крају модула. Провера знања на испиту, на крају модула, на коме студенти изводе задати програм адекватног специфичним способностима појединца и нивоу студирања. Програм се изводи напамет и на оригиналном језику: Студент бира једну од опција, којом се фокусира на оперски, или концертни програм, а исту мора одабрати и у 8. модулу. 1. - 2 оперске арије - 1 циклус (оригинални) или 2. - 1 ораторијум - 1 концертну арију - 1 циклус (оригинални)
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Ф. Шуберт; Соло песме -1, 2 вол.; 1980; Петерс
Група аутора; Антологија српске соло песме; 2010; УКС / Београд
Морис Равел; Соло песме и циклуси; 1980; Калмус
В. А. Моцарт; Фигарова женидба, Чаробна фрула, Дон Ђовани, Тако чине све; 1966; Петерс
Г. Доницети:; Љубавни напитак, Дон Паскуале, Ана Болен, Лучија од Ламермура, Марија Стјуарт, Лукреција Борџија, Роберто Девере, Кћи Пука, Фаворита; 2007; Рикордо
В. Белини; Капулети и Монтеки, Норма, Пуритани, Пирата, Ла сонамбула; 2007; Рикорди
Ђ. Росини; Севиљски Берберин, Пепељуга, Италијанка у Алжиру; 2007; Рикорди
Ђ. Верди; Аида, Атила, Бал под маскама, Дон Карлос, Ернани, Фалстаф, Моћ судбине, Ломбарди, Луиза Милер,; Макбет, Набуко, Отело, Риголето, Симон Боканегра, Травиата, Трубадур, Сицилијанске вечери; 2007; Рикорди 2007.
Ђ. Пучини; Боеми, Едгар, Девојка са запада, Ђани Скики, Мадам Батерфлај, Манон Леско, Сестра Анђелика, Табаро, Турандот, Вили; 2007; Рикорди
П. Маскањи; Кавалерија рустикана; 2000; Сонзоњо
Ш. Гуно; Ромео и Јулија; 1999; Калмус
Ж. Бизе; Кармен; 199; Калмус