Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
ма Јожеф Бисак, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
Услов
Нема
Исход
Савладавање музичких и техничких захтева у односу на уметничку личност појединца, развијање индивидуалних извођачких могућности студента, стицање уметничког самопоуздања кроз свеобухватно истраживање и проучавање знања о репертоару. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара камерне музике, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији
Циљ
Циљ наставе камерне музике јесте овладавање техником и вештинама заједничког свирања и уметничког изражавања. Студенти стичу искуство свирања, односно певања у најразличитијим инструменталним или вокално-инструменталним ансамблима. Ансамбли упознају репертоар значајних дела камерне литературе, свих стилских епоха. Студенти стичу способност за учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа, медијима и институцијама културе
Садржај теоријске наставе
/
Садржај практичне наставе
Практична настава подразумева студиозно упознавање са делима различитих епоха, у зависности од типа ансамбла и способности студената. Савладавање нотног текста камерног дела се одвија кроз структуралну анализу и сагледавање основних стилских одлика, што доводи до доношења одлука о основним интерпретативним параметрима. Уз сагледавање артикулационих елемената, решавају се извођачки проблеми заједничког свирања у метричком, ритмичком и агогичком погледу. Посебан акценат је стављен на усаглашавање тонског баланса ансамбла. У финалном сегменту рада са ансамблом потребно је остварити компактну тонску слику камерног састава, доследност концепције и убедљивост музичког израза. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Предмет је једносеместралан; испитни програм (у минималном трајању од 15 минута) обухвата извођење једне цикличне композиције
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
30
Практична настава
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
1. Vivaldi, Antonio: Andante i alegro za flautu i fagot, Riсordi, 1980.
2. Hindemith, Paul: Dva dua za violinu i klarinet, Henle, 1969.
3. Mozart, Wolfgang Amadeus: Sonatе za klavir četvororučno, Peters, 1979.
4. Beethoven, Ludwig van: Sonate za klavir i violinu, Henle, 1979.
5. Beethoven, Ludwig van: Sonate za klavir i violončelo, Henle, 1979.
6. Debussy, Claude: Mala svita za klavir četvororučno, Durand, 1973.
7. Schumann, Robert: Fantastični komadi op. 88 za klavir, violinu i violončelo, Peters, 1982.
8. Leclaire, Jean-Marie: Sonata za violinu, violu i baso kontinuo, Durand, 1964.
9. J. S. Bach: Trio sonata G-dur BWV 1038 za violinu, flautu i kontinuo, Breitkopf, 1962.
10. J. Haydn: Gudački kvartet op. 76 br. 2, Edition Peters
11. A. Hačaturjan: Trio za violinu, klarinet i klavir, Edition Sikorski, 1957
12. L. van Beethoven: Klavirski trio op. 1 br. 3 c-moll, International Edition
13. L. Spohr: Šest nemačkih pesama za sopran, klarinet i klavir, Barenreiter, 1971
14. F. Carulli: Serenada op. 96 br. 1 za dve gitare, Zimmermann Frankfurt
15. V. Ewald: Bras kvintet op. 6, Boston: Sto-Art Publishing Co. Inc., 1977
16. W. A. Mozart: Klavirski trio G-dur K. 496, Bärenreiter, Henle, 1968
17. A. Reicha: Duvački kvintet op. 100 br. 1, Phylloscopus Publications
18. W. A. Mozart: Gudački kvartet C-dur K. 465, Bärenreiter Verlag, 1964
19. R. Schumann: Adagio i Allegro za hornu i klavir, Henle, G. Verlag
20. F. Mendelssohn: Šest pesama za dva glasa i klavir, Leiptzig, Breitkopf &Hartel (Performer's Reprints) 2008
21. M. Mihajlović: Lamentoso za violinu, klarinet i klavir, UKS
22. B. Andres: Ragazza za dve harfe, Billaudot
23. A. Dvoržak: Dumki trio, Eulenburg, 1981