Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Теа Димитријевић, редовни професор

др Санела Николић, ванредни професор

др Биљана Лековић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Соња Лончар, ванредни професор

др Ивана Миладиновић-Прица, доцент

др Стефан Цветковић, доцент

др Филип Пантелић, предавач ван радног односа

Услов

нема посебних услова

Исход

Студент треба да овлада теоријским знањима о конструисању и допуњавању значења једне „приче” кроз различите медијске „канале”, те да стратешки повеже теоријске поставке са сопственим уметничким деловањем у циљу видљивије дистрибуције и промоције уметничког рада у медијском простору и на тржишту. Студент стиче знање и нове практичне вештине и компетенције који му омогућавају да своје истраживање и сопствени уметнички рад у области музике промовише кроз различите медијске платформе реализацијом креативних задатака, тј. трансмедијских пројеката

Циљ

Циљ предмета је да студент стекне основе разумевања и практичне примене иновативног концепта „трансмедијског приповедања” (transmedia storytelling) у мери у којој је он релевантан за музичаре. Разматраће се практичне имплементације овог концепта – начини да се осветле посебности једног музичког дела, продукције, програма, композитора или извођача, стила, музичке технике или неког посебног момента, техником „причања приче” кроз различите медије или медијске канале: вербално, визуелно, телевизија, радио, филм, интернет сајт, мултимедија, блогови, друштвене мреже, видео игре, мобилне апликације, стриминг сервиси, рекламе итд. Посебна пажња биће посвећена истраживању рецепције иновативних медијских порука и начина на које публика учествује у производњи и дистрибуцији медијских садржаја, те креативној интеракцији на релацији музичар – публика. Циљ предмета је да се студент оспособи да из вишеструких медијских перспектива и коришћењем различитих медија представи, дели и промовише резултат свог уметничког рада и размишљања

Садржај теоријске наставе

1) Појава и еволуција термина „трансмедиј” 2) Пojaм и кoнцeпт трaнсмeдиjскoг припoвeдaњa 3) Tрaнсмeдиjскo припoвeдaњe у кoнтeксту културe кoнвeргeнциje 4) Фaктoри успeшнoсти трaнсмeдиjскoг припoвeдaњa 5) Storyworld crеating 6) Идентификација, разумевање и ангажовање различитих типова публике 7) Кoнцeпт spreadable медија и stickiness фактор 8) Анализа студије случаја: Campfire 9) Анализа студије случаја: The Gorillaz 10) Вештине вербалне комуникације са аудиторијумом: мале, велике и средње форме (вест, прилог, најава, гостовање, интервју) 11) Обликовање музичке идеје у упечатљиве и сложене „приче” 12) Анализа студије случаја: Deutsche Grammophon 13) Технике дистрибуирања музичке идеје кроз визуелне медије 14) Технике дистрибуирања музичке идеје кроз аудиовизуелне медије 15) Технике дистрибуирања музичке идеје кроз дититалне медије и постмедије

Садржај практичне наставе

/

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

присуство

5

активност на часу

10

израда семинарског рада

20

презентација семинарског рада

5

Испитне обавезе

Опис

Бодови

израда испитног задатка

40

усмена презентација испитног задатка

20

Литература

Gladwell, Malcolm (2002). The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference. Boston: Little, Brown and Company.

Jenkins, Henry, Kate Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robinson, Margaret Weigel (2006). Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media education for the 21st century. Chicago: The John D. and Catherine McArthur Foundation.

Jenkins, Henry, Mizuko Ito, Danah Boyd (2015). Participatory Culture in a Networked Era: A Conversation on Youth, Learning, Commerce, and Politics. Cambridge: Polity.

Jenkins, Henry, Sam Ford, Joshua Green (2013). Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture. New York: New York University Press.

Jenkins, Henry, Sangita Shresthova, Liana Gamber-Thompson, Neta Kligler-Vilenchik, Arely Zimmerman (2016). By Any Media Necessary: The New Youth Activism. New York: New York University Press.

Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where old and new media collide. New York: New York University Press.

Kleut, Jelena. Kultra konvergencije: pojam i kritike, Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, knjiga XLI-1, 165–182.

Manovič, Lev (2015). Jezik novih medija. Beograd: Clio.

Salmon, Kristijan (2010). Storytelling ili pričam ti priču. Beograd: Clio.

Schiller, Melanie (2018). Transmedia Storytelling: New Practices and Audiences, In: Stories Book, edited by Ian Christie, Annie van den Oever, 97–107. Amsterdam: Amsterdam University Press.

Scolari, Carlso Alberto. Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Productions. International Journal of Communications 3, 586–606.