Факултет Музичке уметности
Предмет

Услов

нема посебних услова

Исход

Предавања уводе студенте у промишљање и праксу дигиталног сећања и његових конституената (чувања, заштите, систематизације, индексне претрагеизвора), затим доступности различитих аудио-визуелних извора (база, репозиторијума, сајтова, колекција и архива), те њиховог излагања и репрезентације у различитим оквирима– музеја, изложби, интернет излагачких пракси.

Циљ

Циљ предмета је да полазнике упозна са теоријско-критичким појмовима медиатизованог сећања, тj., сећања у дигиталном окружењу, музеолошке и архивистичке праксе, пре свега визуелног и аудио наслеђа (филм, фотографија, видео, серија). Главни фокус предмета је у раду са аудио-визуелним наслеђем схваћеним у трострукој функцији: документа и записа сећања, историје и културе друштва, те стожера дигитално посредованог сећања. Предмет предочава аудио-визуелно наслеђе у дигиталним форматима као што су дигиталне архиве, базе података, али и као архивски материјал који чека селекцију и дигитализацију (дигитално преобликовање).

Садржај теоријске наставе

Први блок предавања успоставља појмовно-теоријски оквир за: медиатизовано/дигитално посредовано сећање, значај дигиталних архива, потенцијал аудио-визуелног наслеђа, етику сећања; креирање дигиталних и виртуелних простора: наратив, идентитет, репрезентација; дигитално излагање и представљање. Студенти се такође упознају са историјском перспективом дигиталног домена, дигиталним кустосирањем,анализом дигиталнихизвора (приступом, доступношћу, видљивошћу, ширењем).

Садржај практичне наставе

Други блок се бави систематизацијом и унапређењем дигиталних компетенција везаних за истраживање, преобликовање, наративизацију и излагање дигиталних садржаја, података и начелно „дигиталног објекта“. Њихове параметре студенти сазнају и усвајају кроз теорију медијских презентација – метаподатка, селекције, дизајна. Тематски блок је заснован на отвореним питањима дигиталних архива, идентификацији различитих формата и медија чувања и сећања, проблематизацији колекција аудио-визуелног наслеђа (продукције РТС, ФДУ-а), стратегијама чувања у дигиталном облику (искуство “Филмских свески”), поделе типа конзервације и рестаурације (аналогно и дигитално), дигиталном архивистиком и излагањем као средством едукације, аналитичком евалуацијом постојећих дигиталних објеката, формата и модела дигиталног сећања.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

активност у току предавања

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

писмени испит

50

Усмени испит

20

Литература

Erll, Astrid (2008). “Literature, Film, and the Mediality of Cultural Memory.” In Cultural Memory Studies: An International and Interdisciplinary Handbook, edited by Ansgar Nunning Erll and Sara B. Young, 389–99. Berlin – New York: Walter de Gruyter.

Ernst, Wolfgang (2012). “Underway to the Dual System Classical Archives and Digital Memory.” In Digital Memory and the Archive. edited by Jussi Parikka, 81–94. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Parikka, Jussi (2012). “Archives in Media Theory: Material Media Archaeology and Digital Humanities.” In Understanding Digital Humanities, edited by David M. Berry, 85–104. London: Palgrave Macmillan.

Hoskins, Andrew (2011). “The mediatization of memory.” Parallax 17 (4) 19–31.

Ryan, Marie-Laure, Foote, Kenneth and Maozy Azaryahu. Museum Narratives (2016). Narrating Sapce/Spatializing Narrative, edited by Marie-Laure Ryan, Kenneth Foote, and Maoz Azaryahu, 181–207. Columbus: The Ohio State UP.