Колективне монографије и зборници радова

ЗАЈЕДНИЧКО МУЗИЦИРАЊЕ У ОБРАЗОВАЊУ / PERFORMING TOGETHER INEDUCATION
Тематски зборник 22. Педагошког форума сценских уметности / Thematic Proceedingsof 22nd Pedagogical Forum of Performing Arts

• Вера Миланковић. Импровизација – скривена педагогија
• Milena Petrović and Anna Galikowska Gajewska. Body score – a multi modal representation of two-part melodies
- Choreography for two dancers to the folk song ‟PošlaVankanavoda” Vera Milanković's arrangement for two flutes
- Multimodal representation of B. Popović's two voice melody No. 116, pp. 64
- Multimodal representation of B. Popović's two voice melody No. 5, pp. 22
- Multimodal representation of B. Popović's two voice melody No. 137, pp.78

• Кристина Парезановић. Педагошка делатност мр Розалије Штаткић – редовнe професорке Академије уметности у Новом Саду у пензији
• Suzana Goldin. Korelacija teorijskih glazbenih sadržaja u nastavi solfeggia
• Милена Срдић. Корелација предмета солфеђо и камерна музика у другом циклусу основне музичке школе
• Александра Паладин и Драгана Михајловић Бокан.Колико слободе има наставник музичке културе?
• Lidija Nikolić. Glazbeno iskustvo studenata učiteljskog studija kao pretpostavka učenja glazbe na studiju
• Milena Petrović, Sabina Vidulin and Gabriela Karin Konkol. Benefits of classical concerts on students’ wellbeing – Results from the European Research Project
• Алма Тртовац Дедеић. Збирке дечијих песама за ученике основних школа Владимира Р. Ђорђевића у савременој настави
• Ana Bučkoi Ana Žauhar. Projekt „školazaživot” iz perspective učitelja glazbene kulture
• Dajana Burići Marta Šarec. Odaradosti: obrada pjesme putem radioničke metode poučavanja
• Адмира Коничанин и Алма Тртовац Дедеић. Интегративни модел обраде дечјих народних игара кроз садржаје телесног вежбања са децом млађег школског узраста
• Катарина Станисављевић. Музичка индустрија – ауторска и права интелектуалне својине
• Ана Ристивојевић и Тијана Мировић. Како ученици музичких школа и аматерски певачи виде добит од хорског певања?
• Драган Ашковић. Дијалектика индивидуалног и колективног у музичком догађају
• Marzena Kaminska. Possibilities of the use of Emil Jaques-Dalcroze’s method and elements of musictherapy and choreotherapy during the classes with seniors
• Anna Galikowska-Gajewska, Gabriela Karin Konkol and NadicaSpasojević.The first Erasmus+ student exchange between the Faculty of Music in Belgrade and the Academy of Music in Gdansk – Reflections on eurhythmics and music education
• Зоран Божанић. Методска питања хармонске анализе ренесансне вокалне полифоније
• Сенка Белић. Композициони процес у сложеним секвенцама у двогласу
• Наталија Јовић. Заступљеност саморегулације током самосталног вежбања инструктивне музичке литературе
• Анастасија Милин и Милица Алексић. Правци унапређивања сарадње студената и професора на Факултету музичке уметности у Београду

PROCEEDINGS OF PSYCHOLOGY AND MUSIC – INTERDISCIPLINARY ENCOUNTERS BELGRADE 2019, Blanka Bogunović and Sanela Nikolić (Eds.)

• Impressum, Content, Editorsʼ Note
• Carolina e Sá and Eduarda Carvalho. Lullabies and Preterm Infants: A Contribution for the Study of Infant Directed Singing in the NICU
• Marija Savić, Dubravka Stošić, and Nikola Goljović. The Relation Between Musical Activities, Attitudes, and Music Education of Pre-school Teachers
• Ida Vujović. The Power of Long Notes: Pedal Points, Drones, and Expectancy Theories
• Teodora Vuletić. Methodological Difficulties in Conservation-Type Tasks in Music
• Blanka Bogunović, Ida Vujović, and Ana Protulipac. Sight-Reading Strategies in Singing and Playing
• Anna Antonina Nogaj and Izabela Czarnecka. Differences in the Stress Coping Styles and Social Competences among Classical and Jazz Musicians
• Aleksandar Kontić and Miloš Zatkalik. Some Remarks on the Performance Anxiety among Musicians: A Psychoanalytic Perspective
• Valnea Žauhar, Aleksandra Matić, Ana Dražul, and Igor Bajšanski. Memorizing the Contemporary Piano Piece of Music: The Effects of the Formal Structure, Pianist’s Segmentation, and Technical Difficulties
• Marija Tomić. Perception of the Idiosyncrasy in Performances of Debussy’s “Syrinx” for Solo Flute
• Maria Bernadete Castelan Póvoas and Luís Claudio Barros. Principles of Anticipation and Movement Cycles Applied to Piano Gestures in the Brazilian Repertoire for Piano Four Hands
• Tatjana Popović. Role of the Body and its Movements in Expressive Performances
• Dejana Mutavdžin and Blanka Bogunović. Learning Preferences of the Musically Gifted
• Vesna Rokvić, Majda Marić, Anica Bajagić, Mirjana Đukić, Blanka Bogunović, Olja Jovanović, and Selena Erac. Children with Additional Support Needs in Music Education
• Margarida Baltazar and Daniel Västfjäll. Songs Perceived as Relaxing: Musical Features, Lyrics, and Contributing Mechanisms
• Maja Derlink, Veronika Rogelj, Nina Stanojević, Petra Habjanič, Katarina Habe, and Uroš Kovačič. Music Listening and Heart Rate Variability
• Johanna N. Wilson, Marc Thompson, and Suvi Saarikallio. The Function of Music Videos in Everyday Listening Experiences
• Radost Galonja Krtinić. The Emotional Response of Different Generations to Mass (Partisan) Songs
• Marija Stankov, Nebojša Milićević, and Ana Jovančević. Effect of Music on Subjective Experience of Dance Performances
• Marik Roos. The Influences of Chord Progression Probability, Predictive Processing, and the Behavioral Inhibition System on Aesthetic Appreciation of Pop Songs
• Ana Rebrina. Perception of the Macroform in the Second of Babbitt’s ‟Three Compositions for Piano” (1947)
• Đorđe Stepanović. Perception of Rhythmic Patterns, Meter, and Measure among Music Students
• Neda Nikolić. Musical Flow Segmentation and Emotional Response of Music Students to Impressionistic Musical Piece
• Sanja Srećković. Psychological Research and Philosophical Debates on Musical Meaning
• Srđan Teparić. The Sign Upgrading of Archetypes in the Music of Postmodernism
• Sanela Nikolić. Model of Artistic Music Aesthetic Experience in Music Criticism Broadcasted on the Radio Belgrade 2 in 2017
• Milena Petrović. Zoomusicology Research in Serbia
• Igor Radeta. Ondine as an Anima in the Context of Narrative Strategies of Ravel’s ‟Gaspard de la Nuit”
• Milica Lazarević. The Dramaturgy of ‟Ondine” by Ravel from the Perspective of Jung’s Concept of the Psyche
• Marija Simonović. Ravel’s ‟Ondine” From the Viewpoint of Bachelard’s Essay on Water and Dreams
• Tijana Popović Mlađenović, Neda Kolić, and Ivana Petković Lozo. Rediscovering Music Universe of Claude Debussy’s ‟Préludes”

Зборник радова студената Одсека за музичку теорију, св. 3/2019

• Садржај и предговор
• Јованa Дамњановић. Тропирање меланхолије на примеру мадригала „Види, умрећу!“ („Ecco, morirò dunquе“) Карла Ђезуалда
• Павлe Пауновић. Меланхолични патос и фригијска инфлексија у мадригалу „Проли Смрт“ („Sparge la Morte“) Карла Ђезуалда
• Ђорђe Степановић. Развојност као доминантни чинилац изградње музичког тока у Четвртој симфонији Антоњина Дворжака
• Јеленa Максимовић. Дисперзивно дејство мотивског језгра „еф-ас-еф“ у Трећој симфонији Јоханеса Брамса
• Јованa Дамњановић. Манифестација комичног патоса у балади „Опроштај“ („Abschied“) Хуга Волфа на стихове Едуарда Мерикеа
• Тијанa Вукосављевић. Улога малог дурског сeптакорда у испољавању тоналне динамике у музици Мориса Равела
• Исидорa Бован. Принцип развојности као стратегија креирања позноромантичарске лирике у Клавирском трију опус 120 Габријела Фореа
• Недa Николић. Сегменти музичког тока у служби проширења традиционалне концепције форме у Трећем клавирском концерту Станојла Рајичић
• Душан Симић. Форма свите у једном ставу на примеру Дуа за клавир и оркестар Властимира Трајковића
• Тањa Вуловић. Методска обрада ванакордских тонова у настави хармоније
• Григориј-Николај Јаковљевић. Двогласна инвенција
• Милан Матић. Трогласна фуга

ЗАЈЕДНИЧКО МУЗИЦИРАЊЕ У ОБРАЗОВАЊУ/PERFORMING TOGETHER IN EDUCATION

Књига сажетака – 22. међународни Педагошки форум сценских уметности и Други међународни Форум студената сценских уметности
ФССУ / Book of Abstracts – 22nd International Pedagogical Forum of Performing Arts and 2nd International Forum of Performing Arts Students FPAS

ТЕОРИЈСКО И УМЕТНИЧКО У ПЕДАГОГИЈИ СЦЕНСКИХ УМЕТНОСТИ
Тематски зборник 21. Педагошког форума сценских уметности

Зборник радова студената Одсека за музичку теорију, св. 2/2018

Wunderkammer / Their Masters' Voice

• Предраг Ковачевић. Интертекстуално „читање“ елемената комедије дел арте у „Дон Ђованију“ и „Музичкој шали“ Волфганга Амадеуса Моцарта
• Стефан Савић. Жанровско-драматуршка проблематика у „Легенди о невидљивом граду Китежу“ Н. А. Римског-Корсакова као вид синтезе различитих традиција руске опере
• Марија Симоновић. Кабина са огледалима: „слике“ воде у клавирској музици Клода Дебисија између Башларовог огледа о води и сновима и огледања воде у ликовном изразу XIX века
• Милош Браловић. Елементи модернизма у гудачким квартетима Јосипа Славенског
• Неда Колић. Храм једностановности на темељима лавиринта – на примеру изабраних инструменталних тинтинабули композиција Арва Перта
• Адриана Сабо. Међународна трибина композиторки? Могући поглед на положај композиторки у оквиру домаће музичке сцене
• Бојана Радовановић. Наука као уметност – Интердисциплинарност у научним радовима Драгутина Гостушког
• Мина Шуковић. Однос између деконструкције и музике: инструментални театар „Истар“ Ивана Бркљачића као пример музичке деконструктивистичке делатности
• Милош Маринковић. Нове културно-фестивалске перспективе у Хрватској Србији као резултат друштвено политичке трансформације музичког фестивала у СФРЈ (Од Југословенске музичке трибине, преко Трибине музичког стваралаштва Југославије, до Глазбене трибине Опатија/Међународне глазбене трибине и Међународне трибине композитора)

Музички идентитети. 20. Педагошки форум сценских уметности - тематски зборник

Музички идентитети и европска перспектива 2: интердисциплинарни приступ. Зборник студентских радова

• Предраг И. Ковачевић. Поигравање топосима. Значај турског топоса у интерпретацији опере Отмица из Сараја
• Тијана Адамовић. Утицај руске традиције и оријентализма на оперу Славуј Игора Стравинског
• Стефан Савић. Дуга на заласку сунца: Фантазијски свет у Четири последње песме Рихарда Штрауса
• Татјана Поповић. Душан Трбојевић у Лондону и Америци
• Јелена Јанковић-Бегуш. Опера Фиделио Лудвига ван Бетовена - слика или критика Француске револуције?
• Милица Петровић. Ризорђименто, Верди, Набуко
• Маша Спаић. Симболи радости и братства у финалу Девете симфоније Лудвига ван Бетовена
• Душанка Јеленковић Видовић. Транскултурални карактер европске музичке авангарде
• Никола Пејчиновић. Између онтологије и феноменологије: развој авангардистичког музичког записа - од интегралног серијализма до алеаторике
• Моника Новаковић. Формула као средство прокреације: Мантра Карлхајнца Штокхаузена
• Јелена Јанковић-Бегуш. Примена Тарастијеве теорије музичке наративности у анализи Концерта за клавир и оркестар бр.3 Pro Libertate Александра Обрадовића
• Татјана Поповић. Изазови сагледавања текстуално-музичке кореспонденције у песми „Импровизација" из збирке песама Пролеће! Пролеће! Станислава Препрека
• Предраг И. Ковачевић. Интертекстуалност и елементи комедије дел арте у музици

Зборник радова студената одсека за музичку теорију, св.1/2017

Музички идентитети и европска перспектива. Зборник студентских радова.

• Предговор
• Марија Маглов
• Адриана Сабо
• Бојана Радовановић
• Адриана Сабо
• Марија Радовановић
• Неда Колић
• Милош Браловић
• Марија Маглов

Музиколошка мрежа / Музикологија у мрежи

• Садржај и Предговор
• Ана Ђорђевић
• Стефан Савић
• Оливера Ђуричић
• Јана Димитријевић
• Никола Пејчиновић
• Вања Спасић
• Радош Митровић
• Бранко Жујковић
• Бојана Радовановић
• Снежана Цвијановић
• Дина Војводић
• Марија Вељковић
• Милица Лазаревић
• Неда Колић
• Александра Јовановић
• Мина Шуковић
• Мина Божанић
• Катарина Митић
• Бојана Гавриловић
• Татјана Поповић
• Љубица Поповић
• Јована Петровић
• Адријана Сабо
• Милош Браловић
• Маријана Дујовић
• Ива Радуловић
• Ненад Ђурђевић